როგორ შევიკრიბოთ მსოფლიოში სხვადასხვა ადგილიდან მომუშავე გუნდი მარტივად
თანამედროვე ბიზნესი ადაპტირდება ახალ საბაზრო პირობებთან. თუ ადრე უპირატესობა ენიჭებოდა კლასიკურ ხუთდღიან სამუშაო გრაფიკს ოფისიდან, 9-დან 18 საათამდე, დღეს კომპანიები აქტიურად ნერგავენ დისტანციურ სამუშაო რეჟიმს.
რატომ გახდა დისტანციური მუშაობის ფორმატი ასეთი პოპულარული, როგორ დავამყაროთ უწყვეტი კომუნიკაცია მთელი მსოფლიოდან მომუშავე გუნდის წევრებთან და რა არის ამისთის საჭირო?
დისტანციურად მუშაობის 3 მთავარი ბენეფიტი
რამდენიმე წლის წინ, კომპანიებმა ახალი თანამშრომლების მოსაზიდად ახლებური სისტემის აქტიური დანერგვა დაიწყეს დასახელებით "Goodies". კომპანიის პროდუქციასა და მომსახურებებზე ხელსაყრელი ფასები, უფასო ყავა, გემრიელი ფუნთუშები და მოკლე პარასკევი კარგი ბონუსებია. დღეს ამ ბონუსების არ ქონა კომპანიისთვის უკვე მინუსად ითვლება.
2020 წლის პანდემიის შემდეგ ამ სიას კიდევ ერთი „მაგნიტი“ შეემატა. ოფისის თანამშრომლებს სახლიდან მუშაობის უფლება მიეცათ. კრიზისი დასრულდა, მაგრამ ბევრმა კომპანიამ შეუნარჩუნა გუნდის დისტანციური, უფრო მოქნილი სამუშაო გრაფიკი. ყოველივე ამის შემდეგ, აღმოჩნდა, რომ ამ ფორმატს ბევრი უპირატესობა აქვს.
თანამშრომლების აყვანა მსოფლიოს ნებისმიერი წერტილიდან. დიდ კომპანიებს მიეცათ შესაძლებლობა აიყვანონ უმაღლესი დონის სპეციალისტები, რომლებიც სხვა რეგიონში ცხოვრობენ.
ხარჯების ოპტიმიზაცია. თანამშრომლებს კვირაში რამდენჯერმე მაინც სახლიდან მუშაობა, კომპანიას საგრძნობლად უმცირებს ხარჯებს. კომპანია თავიდან იცილებს დიდი საოფისე ფართების დაქირავებას, მგზავრობის ხარჯებსა და თანამშრომლებისთვის მივლინების ხარჯებს. გარდა ამისა, სხვა ქვეყნებში მართლაც ძლიერი სპეციალისტების ღირებულება შეიძლება უფრო დაბალი იყოს.
პროდუქტიულობის ზრდა.Perceptyx-ის კვლევის თანახმად, ადამიანები სწრაფად მოერგნენ სახლიდან მუშაობას. თანამშრომლების ლოიალობა და ეფექტურობა საგრძნობლად გაიზარდა იმის გამო, რომ ამ რეჟიმში ისინი ნაკლებად იღლებიან, ზოგავენ დროს გზაზე და შეუძლიათ მეტი ყურადღება მიაქციონ საკუთარ თავს და ოჯახს.
სხვათა შორის, ანალიტიკოსები დარწმუნებულნი არიან, რომ „დისტანციურ სამუშაოზე“ გადასვლის შემდეგ ბაზარი კიდევ ერთ ცვლილებას ელის - ოთხდღიანი სამუშაო ფორმატი. სამუშაო კვირის შემცირების ეფექტურობის შესახებ კვლევა პირველად ისლანდიელმა მეცნიერებმა ჩაატარეს. 2015 წლიდან 2019 წლამდე ისინი იმავე ანაზღაურებით 40 საათის ნაცვლად კვირაში 30-35 საათს მუშაობდნენ. აღმოჩნდა, რომ მათი პროდუქტიულობა არათუ არ დაეცა, არამედ გაიზარდა კიდეც. თავად თანამშრომლების თქმით, ეს შესაძლებელი გახდა სამსახურსა და პირად ცხოვრებას შორის ნაპოვნი ბალანსის წყალობით.
რატომ არ არის ზოგიერთი კომპანია კმაყოფილი ახალი ტენდენციით?
წინააღმდეგობის მიზეზები შეიძლება განსხვავდებოდეს. მაგალითად, Netflix-ის თანადამფუძნებელმა რიდ ჰასტინგსმა Wall Street Journal-თან ინტერვიუში განაცხადა, რომ „პირადად შეხვედრის შესაძლებლობის არქონა, განსაკუთრებით საერთაშორისო დონეზე, მნიშვნელოვანი მინუსია“.
კიდევ ერთი მიზეზი არის სხვა კომპანიების ცუდი გამოცდილება. ეს გასაგებია: ყველაფერი ახალი ყოველთვის სიფრთხილით აღიქმება, შეცდომები გარდაუვალია, დრო უნდა გავიდეს, რომ სისტემა გზაზე დადგეს. მაგრამ თანამედროვე სამყარო გვკარნახობს ახალ წესებს, რაც ნიშნავს, რომ თქვენ უნდა შეცვალოთ თქვენი აღქმა და მიდგომა სამუშაო ფორმატის მიმართ.
ცნობილი კომპანიების გამოცდილება ადასტურებს, რომ ახალი ტენდენციების მიღებისა და განვითარების გზის გავლა ბევრად უფრო ეფექტურია, ვიდრე მათთან ბრძოლა. Zapier-ს ჰყავს 200-ზე მეტი თანამშრომელი, ყველა მათგანი დისტანციურად მუშაობს. GitHub, Microsoft-ის შვილობილი კომპანია, ჰყავს 1200 თანამშრომელი 60-ზე მეტ ქვეყანაში. არ უნდა დავივიწყოთ ისეთი გიგანტები, როგორიცაა Adobe, Amazon, Spotify, Google, Facebook, Airbnb, Automattic: ისინი ასევე აქტიურად ახორციელებენ დისტანციურ სამუშაოებს და აგრძელებენ შთამბეჭდავი შედეგების ჩვენებას მთელ მსოფლიოში.
„ჩვენ ვენდობით ჩვენს თანამშრომლებს და ვაძლევთ მათ შესაძლებლობას დაგეგმონ საკუთარი სამუშაო დღე ისე, რომ მათ მიაღწიონ საუკეთესო შედეგებს“, - თქვა Siemens-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა როლანდ ბუშმა.
როგორ დავაორგანიზოთ გუნდის მუშაობა როგორც სახლიდან, ასევე ოფისიდან?
საკმარისი არ არის უბრალოდ გადაწყვიტოთ თანამშრომლების გადაყვანა დისტანციურ ან ჰიბრიდულ ფორმატში კვირაში 2-3-ჯერ ოფისში. თქვენ უნდა იზრუნოთ ტექნიკურ მხარდაჭერაზე: კომპიუტერები, მიკროფონები, კამერები და პროგრამული უზრუნველყოფა.
გუნდის ყველა წევრის წარმატებული ურთიერთობისთვის, დისტანციური მუშაობა უნდა იყოს ჩაშენებული კომპანიის სტრუქტურაში. ამისთვის საუკეთესო გადაწყვეტილებებს გვთავაზობს Logitech, პიონერი ელექტრონიკის წარმოების სფეროში. ბრენდის ექსპერტებმა ჩაატარეს ათობით კვლევა ბიზნესის მთავარი „ტკივილების“ და სურვილების გამოსავლენად. ამან საშუალება მოგვცა შეგვექმნა ინსტრუმენტების მთელი არსენალი, რომელიც დაეხმარება დისტანციის დაძლევასა და დისტანციური მუშაობის ოპტიმიზაციას.
ამრიგად, ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი პროცესი იყო შეხვედრებისა და მოლაპარაკებების ელექტრონულ გარემოში გადატანა. ყველაზე ხშირად, ამისათვის გამოიყენება კომპლექსური ვიდეო კონფერენციის სისტემები: საკონფერენციო კამერები, ვიდეო ბარები, დინამიკები. Logitech-ისა და NAFI-ის მონაცემებით, ასეთი სისტემებით აღჭურვილი კომპანიების 52% იყენებს მათ კვირაში 1-დან 3-ჯერ, ხოლო მეოთხედი (24%) კვირაში 4-დან 7-ჯერ.
რატომ სჭირდება თქვენს ბიზნესს Logitech აპარატურა? მივყვეთ თანმიმდევრობით.
ბრენდი აერთიანებს ჩვენთვის ცნობილ ვიდეო კომუნიკაციის ყველა ხელსაწყოს ერთ ეკოსისტემაში. ეს ნიშნავს, რომ კამერა და ყურსასმენი, მაგალითად, სწორად იმუშავებენ ერთმანეთთან. თქვენ არ გჭირდებათ დროის დაკარგვა ტექნიკური პრობლემების გადასაჭრელად.
თანამშრომლებს, თავის მხრივ, შეუძლიათ კონცენტრირება მოახდინონ სამუშაო ამოცანების შესრულებაზე ტექნიკური ნიუანსებით ყურადღების გადატანის გარეშე. დაყენება და გამოყენება არ საჭიროებს სპეციალურ უნარებს ან IT სპეციალისტების დახმარებას, ხოლო პროგრამული უზრუნველყოფის განახლებები ხელმისაწვდომია მწარმოებლის ვებსაიტზე სრულიად უფასოდ.
ზღვარი ოფისსა და სახლში მუშაობას შორის (ან სადმე!) რეალურად ბუნდოვანია. Logitech-ის ვიდეოკამერები და ყურსასმენები აცოცხლებს გუნდს განსაცვიფრებელი სურათის ხარისხითა და კავშირით. უბრალოდ წარმოიდგინეთ: Logitech კამერები ამოიცნობენ ადამიანის ფიგურებს, ადამიანის ხმას და აანალიზებენ განათების პირობებს, ავტომატურად ახდენენ გამოსახულების მასშტაბირებას და ხმის რეგულირებას, ამცირებენ ფონის ხმაურს.
კომუნიკაციის შესანიშნავი დონის დემონსტრირება და მოწინავე ტექნოლოგიების გამოყენება ხაზს უსვამს მაღალ სტატუსს და მის პასუხისმგებლობას ბიზნესის მიმართ. ეს იწვევს აღფრთოვანებას და ნდობას.
Logitech-ის მიერ შემუშავებული გადაწყვეტილებები საშუალებას გაძლევთ ჩაატაროთ ონლაინ შეხვედრები ნებისმიერი ტიპის ოთახში. მცირე შეხვედრების ოთახებისთვის ჩვენ გირჩევთ Rally Bar Mini-ს, საშუალო ზომის Rally Bar-ს, დიდი ოთახებისთვის Rally Plus-ს. დინამიკები და მიკროფონები შეიძლება განთავსდეს ნებისმიერ ადგილას დაფარვის გასაფართოებლად. სამონტაჟო ვარიანტები ასევე შეიძლება შეირჩეს ინდივიდუალურად თითოეული ოთახისთვის.
Logitech-ის პროდუქტები შესანიშნავად მუშაობს Mac-ებთან და სხვა მოწყობილობებთან. მოწყობილობებს ასევე აქვთ ჩაშენებული ვიდეო კომუნიკაციის სისტემები: MS Teams, Zoom, Google Meet. ვიდეო კონფერენციის გარდა, Logitech გთავაზობთ ბევრ პერიფერიულ მოწყობილობას. მაუსები და კლავიატურები, წამყვანები, მოწყობილობების გადამყვანები, დოკ სადგურები, ყურსასმენები და სხვა. ეს ყველაფერი ხელს შეუწყობს ქალაქებსა და ქვეყნებს შორის საზღვრების წაშლას და მაღალი ხარისხის სამუშაო პროცესის დამყარებას.
უნიკალური სერვისი ASBC Georgia-სგან: Logitech-ის პროდუქტების უფასო ტესტირება.
Иногда сомнения в правильности сделанного выбора заставляют отступить, так и не попробовав что-то изменить. Мы предлагаем не гадать, подходит ли вашему бизнесу то или иное оборудование, а просто взять и попробовать!
Logitech-ის ოფიციალური პარტნიორია საქართველოში ASBC. კომპანია ყოველთვის აკმაყოფილებს კორპორატიული კლიენტების საჭიროებებს და უზრუნველყოფს უფასო ტესტირებისთვის აღჭურვილობას. თქვენ და თქვენი თანამშრომლები შეძლებთ შეამოწმოთ Logitech-ის ნებისმიერი დემო ნაკრები, დაადგინოთ თქვენი ბიზნესის ტექნოლოგიური საჭიროებები და გააფანტოთ ნებისმიერი ეჭვი შეძენამდე.
კომპანიის აღმასრულებლებს შეუძლიათ დიდი ხნის განმავლობაში იკამათონ უნდა იმუშაონ მათმა თანამშრომლებმა დისტანციურად თუ არა. სჯობია მათ ჰკითხოთ რა სურთ? ყველა ადამიანი განსხვავებულია, ვიღაცას სჭირდება გუნდი და ენერგიული საოფისე ატმოსფერო, ვიღაცას სჭირდება სრული სიჩუმე და სახლის გარემოს კომფორტი. ვიღაც იძულებულია გადავიდეს და საცხოვრებელი ადგილის შეცვლის გამო პირველი კლასის სპეციალისტის გაშვება არაგონივრულია.
ნება მიეცით ადამიანებს იმუშაონ საიდანაც მათ შეუძლიათ მაქსიმალური სარგებელი მოიტანონ.